Bekerülési tájékoztató - Csókakő
Fejér Megyei Integrált Szociális Intézmény
Igazgatója
8154 Polgárdi- Tekerespuszta
Tel: (22) 576-210, 30/620-80-07
e-mail: iszi.tekeres@fejerszgy.hu
Telephely: 8074 Csókakő, Móri út 057/10/B hrsz.
Tel/Fax: 30/994-2305
e-mail: szoc.csokako@kabelsat.hu
Tájékoztató fogyatékos személyek ápoló-gondozó célú lakóotthoni elhelyezéséről
Kérelmező részéről: kérelem és mellékletei (kérelmezőre vonatkozó személyi adatok, orvos által kitöltött egészségi állapotra vonatkozó igazolás, jövedelem - és vagyonnyilatkozat a szükséges igazolásokkal együtt) kitöltése, megküldése a kiválasztott intézményhez.
A szükséges igazolások:
- havi rendszeres jövedelmek igazolására: Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által kiadott „zöld” igazolás, nyugdíjszelvény, egyéb jövedelmek kifizetését igazoló szelvény másolata
- pénzvagyon igazolására: betétkönyv másolat, folyószámla kivonat másolat
- ingatlanvagyon igazolására: 5 évnél nem régebbi, az ingatlan fekvése szerinti Polgármesteri Hivatal által kiállított adó – és értékbizonyítvány vagy az illetéktörvény alapján az illeték kiszabásának alapjául szolgáló forgalmi értékre vonatkozó 5 évnél nem régebbi adóhatósági igazolás másolata
- értelmi fogyatékos személy esetén az igénylő egészségi állapotára, fogyatékosságára vonatkozó, fekvőbeteg gyógyintézet által kiadott zárójelentés, vagy a területileg illetékes ideggondozó szakvéleménye;
Intézmény részéről:
Kérelem nyilvántartásba vétele (nem soron kivüli, soron kívüli igény), tájékoztatás az előgondozás időpontjáról, jövedelem – és vagyonvizsgálat, egyéb nyilatkozatok kitöltése
Az előgondozás időpontjára az alábbi dokumentumokat kell előkészíteni:
- Személyi igazolvány, lakcím kártya, adókártya, TAJ kártya
- Orvosi zárójelentések, szakvélemények,
- Közgyógyellátási igazolvány,
- Fogyatékossági támogatás megállapítását igazoló határozat (csekkszelvény)
- Rokkantsági nyugdíj megállapításáról szóló határozat
- Egyéb körülményeket igazoló, jegyző által kiállított igazolások
- Gondnokság alatt álló személy esetében bírói ítélet és a gondnokot kirendelő határozat
Férőhely üresedéskor: a sorban első helyen álló kérelmező értesítése a férőhely elfoglalásáról.
Az értesítés tartalmazza:
- a beköltözésre adott 10 napos határidő
- felvételhez szükséges vizsgálatok elvégzésére felhívás (bekerülni csak 3 hónapnál nem régebbi negatív tüdőszűrő és széklet-bakteriológiai eredménnyel lehet)
- fogyatékos személy alapvizsgálatának eredménye,
- a felvételkor szükséges iratok: anyakönyvi kivonatok, személyi igazolvány, betegkártya, adókártya, közgyógyellátási igazolvány stb.
- és személyes használati tárgyak listáját: lehetőség szerint névvel ellátott alsó és felső ruházat, lábbeli, tisztálkodó szerek, egyéb kisebb használati tárgyak, szoba díszítésére szánt tárgyak stb.)
Amennyiben a beköltözésre adott határidőn belül a kérelmező nem foglalja el férőhelyét, és ennek okáról az intézményt nem értesíti, az intézmény vezetője megkeresi a lakóhely szerint illetékes jegyzőt, és tájékoztatást kér a kérelmező be nem költözésének okáról, a beköltözés várható időpontjáról. Ha a kérelmező önhibáján kívül nem tudott beköltözni (pl. kórházi kezelés alatt áll), a beköltözést akadályozó körülmény megszűnését követő 30 napon belül - lehetőség szerint - intézkedik a jogosult elhelyezéséről. Ha a jogosult nem indokolja meg beköltözésének elmulasztását, vagy neki felróható okból nem költözik be, úgy az intézmény vezetője kezdeményezi a kérelem törlését.
Intézménybe történő felvételkor:
- megállapodás megkötése
- tájékoztatás a jogosult és hozzátartozója számára az intézményben biztosított ellátásról; az intézmény által vezetett nyilvántartások köréről; a térítési díj megállapításáról, fizetésének rendjéről, a fizetés elmulasztásának következményeitől; a házirendről; az intézményi jogviszony megszűnésének eseteiről; a kapcsolattartás, a szabadságra utazás rendjéről; a panasztételi lehetőségekről és az érdekképviseleti szerv működéséről
Az intézményi elhelyezésről bővebben, illetve jelen tájékoztatóban esetleg nem szereplő, a kérelmezőt és hozzátartozóját érintő egyéb kérdésekről az intézmény telefonon (0630/994-2305) vagy személyes találkozás alkalmával készségesen ad felvilágosítást.